top of page

מדוע הישראלים מעדיפים לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב?

אם עוד לא קלטתם ששוק הנדל"ן האמריקני עומד לבצע קפיצת דרך מטורפת קדימה, אתם בדרך לאחר את הרכבת

מס הרכישה החדש, שהטילה עלינו הממשלה בחודש שעבר, רק החריף את המגמה השוררת כרגע בקרב משקיעי הנדל"ן הישראלים: הם רצים לתפוס עסקאות טובות בארה"ב. המגמה הזו צוברת תאוצה מרשימה והישראלים קונים בטקסס, בניו יורק, בלוס אנג'לס ובמקומות אחרים המסתמנים כיצרני רווח עתידי מעולה.

קניית בית או דירה להשקעה הפכה לאחרונה לחלום הישראלי האולטימטיבי. בגלל המחירים הגבוהים של נכסי הנדל"ן בארץ ובשל המיסוי המחריף, ממהרים יותר ישראלים לממש את החלום מחפשים להשקיע? מחפשים להשקיע? סוכנויות הזה מעבר לים. הבדיקות והסקרים מצביעים על כך שרק מעט מהרוכשים הישראלים, מתכננים ממש לגור בנכס אותו רכשו. כולם מחפשים השקעה טובה שעל פי תחזיות המומחים, עשויה להניב תשואה גבוהה בשנים הקרובות.

שי אלרואי מסביר: "אחד השווקים העולמיים הקורצים כעת למשקיעים, הוא שוק הנדל"ן בארצות הברית. היציאה מהמיתון כבר בעיצומה והדבר מביא לאופטימיות רבה בקרב המשקיעים בשוק ההון ובנדל"ן המקומי. הבשורה הטובה היא שכרגע אפשר להיכנס לשוק זה גם אם יש לכם מאה אלף דולר ואפילו פחות. אנשים כאלה שלא יכולים לקבל תשואה סבירה בישראל וקשה להם לנהל את הכסף לבד, מחפשים אפיק השקעה אטרקטיבי ונוח, מבלי לסכן את כל הונם".

האם ארה"ב עדיין מהווה הזדמנות נדל"נית? "זה שוק שנראה כאפיק השקעה מושך", אומר שי אלרואי, "ערים מסוימות כבר ממש חזרו לעצמן ואף יותר (ניו-יורק, מיאמי) אולם ערים רבות במדינה העצומה הזאת עדיין רחוקות מהשיא או מהשינוי הריאלי של נכסי הנדל"ן ודווקא משום כך, ומכיוון שעל פי המומחים השוק ילך ויתאושש, שווה לבדוק אפשרויות של השקעה בנדל"ן אמריקאי. הדולר אמנם עלה מעט בחודשים האחרונים אולם הוא עדיין רחוק מאוד משיאו או שוויו הריאלי בעולם. אם העלייה בשער הדולר אכן קרובה, יש כאן סיכוי מצוין לרוכשי נכסי נדל"ן בארה"ב לצוד תשואות חלומיות". איך נדע איפה לרכוש? שוק הנדל"ן האמריקאי הוא רחב ומגוון ויש בו תחומים ואפשרויות רבות. בימים אלה ניתן לקנות שם בית, במקום כלשהו, במחירים שנעים מחמישים עד לשמונים אלף דולר. מצד אחד, אלה מחירים שאנחנו לא רגילים אליהם כשאנחנו משווים לשוק הנדל"ן בישראל, אבל מצד שני אסור לנו להשוות את המחירים שם למחירים כאן. אלה שני עולמות שונים. ההשוואה היחידה שאנחנו צריכים לעשות, כשמציעים לנו עסקה, היא אל מול מחירים של נכסים אחרים באותו מקום. זה כנראה קנה המידה היחיד".

מהן האפשרויות הקיימות בפני משקיע קטן? "כדי לדעת מה הכי טוב לך, צריך לדעת מה מטרת ההשקעה שלך. אם יש לך מאה אלף דולר ואתה רוצה להשקיע אותם בנדל"ן אמריקני, צריך להבין מהן העלויות הנוספות הצפויות. האם הבית או הנכס צפויים לשיפוץ רחב. האם מתגוררים בשכונה אנשים המשתכרים מעל הממוצע במדינה? האם הבית נמכר בעבר במחיר הקרוב למחיר שמבקשים עליו כרגע? מה המרחק מהבית למוסדות הלימודים הקרובים.

למרכזי הקניות אותם פוקדים האמריקנים עם הרכב מדי שבוע? מכיוון שההשקעה אינה לשם מגורים, התנאים הסביבתיים חשובים פחות, אבל הם חשובים מזווית שווי הערך. כדאי להבין כמה בתים יש באותה השכונה למכירה או להשכרה? האם כל דירה שמתפנה מושכרת או נרכשת במהירות או שאולי הדירה והבית יעמדו חודשים ארוכים ללא דורש. אלה דברים שישפיעו בוודאות על הסיכוי שלך להרוויח בעתיד".

"בכל מקרה כזה, כדאי לשתף את איש הקשר האמריקאי ברצונות ובציפיות שלך, ולתת בו אמון שימצא את הנכס המתאים עבורך. סוכנות כזו תוכל גם להשיג מקורות מימון וגם לעמוד בציפיות, כפי שאתה מתאר אותן. כדאי לעקוב מקרוב אחרי אתרי הנדל"ן המקומיים. מדורי הנדל"ן המקומיים יעניקו לנו שפע מידע ונתונים עדכניים וחשובים. יש הרבה אתרים אמריקניים שחושפים בשקיפות מלאה מחירי נכסים בסביבה, היסטוריה של הנכס המדובר ועוד".


RECENT POST
bottom of page