top of page

הנדל"ן בארה"ב מטפס, שי אלרואי מסביר

הנתונים האחרונים מארה"ב כבר כאן ומצביעים על מגמת עלייה חדה במחירי הנדל"ן בארה"ב. המצב השביר בבורסות העלומיות , התחזקות הדולר והאופטימיות שמגלים אזרחי ארצות הברית, מציגים מגמה חזקה. שי אלרואי, יזם ואיש נדל"ן פעיל בשוק האמריקאי, מציג טיפים להשקעה ריווחית

נתונים אחרונים שנוחתים על שולחן החברות הכלכליות המובילות מצביעים בברור על מגמה ברורה: שוק הנדל"ן האמריקני מתקדם כלפי מעלה במהירות. משקיעים מכל רחבי העולם פונים בימים אלה לשוק הנדל"ן האמריקאי, שהולך ומתאושש מהמשבר של שנת 2008 ומגלה סימני התחזקות. שי אלרואי, יזם ואיש נדל"ן ישראלי, בונה בשנים האחרונות מאות פרוייקטים בטקסס ומספר על התופעה.

שי אלרואי לדעת אלרואי, במדינות רבות בארה"ב יש כרגע הזדמנויות מצויינות לעשות תשואה בטוחה וגדולה יחסית.

"צריך להבין איפה ואיך להשקיע, אבל כאמירה כללית – זה די ברור שמי שישים את כספו בשוק הנדל"ן האמריקני, ייהנה מעליית ערך משמעותית בעתיד הקרוב. במיאמי, קליפורניה או ניו-יורק זה יותר מסובך כי המחירים שם גבוהים מאוד. בערים אחרות ערך הנכסים עדיין רחוק מהשיא. אם נקרא היטב את נתוני המחקרים והסקרים, נוכל לקבוע בברור שבשיקאגו, יוסטון או בוסטון, יש תשואות מצויינות. רכישות שנעשו בעשור האחרון מחזירות לבעליהן תשואות נאות ומי שהשקיע שם יכול לצפות לתשואה של עשרות אחוזים בטווח הקרוב, כי על פי כל התחזיות הדולר ימשיך להתחזק והמשקיעים ימשיכו להיכנס לשוק הנדל"ן".

אז למה וכיצד מבצעים השקעה נבונה בשוק הנדל"ן האמריקני? שי אלרואי מנסה להסביר:

כרגע ההשקעה בנדל"ן בארה"ב מגלמת בתוכה סיכון מינימאלי. התשואות עולות על אפשרויות השקעה באירופה או בשוק ההון

הנתונים הכלכליים האחרונים מסמנים שוק חזק שנמצא בעליה – לדברי שי אלרואי, לאור הממצאים ניתן להבחין באלפי משקיעים מקומיים וזרים שמבצעים רכישות נדל"ניות מדי חודש. המשקיע השמרן יחסית שמעדיף לא לקחת סיכונים גדולים מדי, מבין שעדיף לו להיכנס לשוק בעליה ולא לשוק בירידה.

השקעה בשוק הנדל"ן האמריקני, בשונה מהשוק הישראלי, יכולה להתבצע גם בסכומים של כמה מאות אלפי שקלים, לכן היא נגישה ואפשרית יותר. כמעט בכל מדינה בארה"ב ניתן לרכוש דירה בכ-100 אלף דולר ויש מקומות שאפשר גם בפחות. לא מדובר בבתים פחות טובים, אלה דירות ובתים שאמריקאים גרים בהם בכל רחבי המדינה, כולל באזורים רבים בקליפורניה.

התשואה היא מהירה יחסית - מי שקונה בית במטרה להשכירו, יצפה לתשואה ממוצעת של בין 8 ל-10 אחוז בשנה. זו תשואה שבישראל אפשר רק לחלום עליה בנכסי נדל"ן מסוג דומה.

קל לקבל מקורות מימון - יש לאמריקאים כללים ברורים מאוד למי ניתן לתת אשראי ולמי לא. מרגע שמשקיע זכאי לקבל אשראי מהמדינה או מהבנקים, התנאים שהוא יקבל יהיו נוחים מאוד.

אין בירוקרטיה – קל לקבל היתרי בניה. לאחרונה קניתי שטח ובו 12 בתים המועמדים להריסה, ועם תכניות להקמה של 21 בתים במקומם. תוך כמה חודשים כבר היו לי את כל האישורים.

משקיעים זרים מתקבלים בברכה - ארצות הברית רואה בעין יפה משקיעים זרים המעוניינים להשקיע בתחומה. ישראלי יקבל תנאים הרבה יותר נוחים להשקיע בארצות הברית, מאשר נניח אירופאי שירצה להשקיע בישראל מסביר שי אלרואי.

המצב המדיני כלכלי - אירופה נמצאת בעיצומה של סערה כלכלית, מדינית ופוליטית. הכלכלה היוונית מקרטעת, מאיימת לפרוש מהיורו ולגרור איתה מדינות נוספות. זרם הפליטים הבלתי פוסק מאיים על הכלכלה של היורו כולו. הבריטים שוקלים את צעדיהם ועל כל אלה מעיבים הסכסוכים המדיניים שמאיימים על יציבות האזור כולו, כמו באוקראינה למשל. כל אלה מבליטים עד כמה ארצות הברית היא אחד האזורים הבטוחים בעולם, גם כלכלית, גם פוליטית וגם מדינית ולכן אטרקטיבית יותר בשיקולי השקעה לטווח ארוך.

אין כמו הדולר - בסופו של דבר, בימים של טלטלות וחוסר ודאות בכלכלה העולמית, המשקיעים תמיד פונים אל הדולר, שמשמש להם חוף מבטחים ומתפקד כמרגיע הלאומי. בשנה האחרונה הדולר עשה קפיצה יפה, הוא ממשיך להתחזק ומעיד על ההתחזקות של השוק האמריקאי יחסית לשוק העולמי.


RECENT POST
bottom of page