top of page

רוצים לעשות כסף? כל הסיבות להיכנס כעת לשוק הנדל"ן האמריקאי

משקיעים מכל רחבי העולם פונים בימים אלה לשוק הנדל"ן האמריקאי, שהולך ומתאושש מהמשבר של שנת 2008 ומגלה סימני התחזקות. שי אלרואי, יזם ואיש נדל"ן ישראלי, שנמצא בשנים האחרונות בארצות הברית ומכיר היטב את השוק המקומי, מזהה את ההזדמנות להשקעה בנדל"ן אמריקאי. אלרואי מכיר בכך שהשוק הזה הוא מגוון, משתרע על פני מדינות רבות ומציע הזדמנויות למי שיודע לאתר אותן והוא מנוסה מספיק כדי לזהות היכן נמצאות ההזדמנויות הנדל"ניות האלה שקורצות בימים אלה למשקיעים.

"זה נכון שבמיאמי, קליפורניה או ניו-יורק עדיין לא כזה פשוט לקצור תשואות גבוהות ומהירות על השקעה בנדל"ן", אומר שי אלרואי, "משום שבמקומות האלה המחירים התאוששו במהירות יחסית, אבל בערים אחרות במדינה ערך הנכסים עדיין רחוק מהשיא. עוד סממן להתחזקות השוק אפשר לראות בערים כמו שיקאגו, יוסטון או בוסטון, שם רכישות שנעשו בעשור האחרון כבר מחזירות לבעליהן תשואות נאות ומי שהשקיע שם יכול לצפות לתשואה של עשרות אחוזים בטווח הקרוב, כי על פי כל התחזיות הדולר ימשיך להתחזק והמשקיעים ימשיכו להיכנס לשוק הנדל"ן".

ליקטנו עשרה טיפים של שי אלרואי, למה כדאי להשקיע דווקא עכשיו בשוק הנדל"ן האמריקאי.

1. תשואה גבוהה יחסית - ההשקעה בנדל"ן בארצות הברית בימים אלה היא האלטרנטיבה המשתלמת ביותר, יחסית לתשואה שמקבלים על כל השקעה אחרת, בין שתהיה בנדל"ן במקום אחר בעולם, ובין שתהיה בכניסה לבורסה, שמיטלטלת בחוסר יציבות בכל רחבי העולם. בשוק הנדל"ן האמריקאי יש כרגע הכי פחות סיכון.

2. שוק חזק שנמצא בעליה - לדברי שי אלרואי, השוק האמריקאי נמצא בעליה והתאוששות מאז המשבר של שנת 2008. הוא כבר נמצא בנקודה בה הוא גם נחשב מספיק חזק ובטוח כדי למשוך מחדש את המשקיעים, וגם עדיין לא הגיע לשיא שלו וממשיך בכיוון של עליה. המשקיע השמרן יחסית שמעדיף לא לקחת סיכונים גדולים מדי, מבין שעדיף לו להיכנס לשוק בעליה ולא לשוק בירידה.

3. זול בהרבה יחסית לישראל - נכון שקשה להשוות, כי ארצות הברית מציעה שפע נדל"ן במקומות שונים, וברור שדירה בניו-יורק יקרה יותר מבית בדימונה, אבל בממוצע השקעה בארצות הברית היא עדיין זולה בהרבה מהשקעה דומה בישראל, ועל כן נותנת הזדמנות גם למשקיעים עם סכומים נמוכים יותר.

4. הסכום ההתחלתי יכול להיות נמוך - כמעט בכל מדינה בארה"ב ניתן לרכוש דירה בכ-100 אלף דולר ויש מקומות שאפשר גם בפחות. לא מדובר בבתים פחות טובים, אלה דירות ובתים שאמריקאים גרים בהם בכל רחבי המדינה, כולל באזורים רבים בקליפורניה.

5. תשואה מהירה יחסית - מי שקונה בית לצורך השכרה, יהיה לגיטימי מצידו לצפות לתשואה ממוצעת של בין 8 ל-10 אחוז בשנה. זו תשואה שבישראל אפשר רק לחלום עליה בנכסי נדל"ן מסוג דומה.


RECENT POST
bottom of page