top of page

זה הזמן להשקיע בנדל"ן בארה"ב – שי אלרואי עם כל הטיפים להשקעה הנבונה

שוק הנדל"ן האמריקאי לא רק חוזר לעצמו אחרי המשבר של 2008, הוא גם מראה סימני התחזקות ועליה. כאשר הבורסות בעולם מגלות חוסר יציבות לעומת הדולר שרק מתחזק, זה האות להשקיע בנדל"ן אמריקאי. היזם ואיש הנדל"ן, שי אלרואי , עם כמה עובדות שצריך לדעת לפני שנכנסים להשקעה כזו

בחינת המגמות העולמיות בשוק הנדל"ן מעמידה בימים אלה את היצע הנדל"ן האמריקאי גבוה ברשימה והופכת אותו ליותר ויותר אטרקטיבי עבור משקיעים. הערכות המומחים הן שכל סימני המשבר בענף, ששיאם היה ב-2008, כבר מאחורינו והכלכלה הגדולה בעולם הולכת ומחזירה לעצמה את כוחה.

משקיעים מכל העולם מפנים כעת את תשומת ליבם לנכסים בארצות הברית ואל חגיגת הנדל"ן מוזמנים גם ישראלים, שמחפשים השקעה נבונה, שתניב תשואה נאה ותהווה אלטרנטיבה לשוק הנדל"ן הישראלי, שהזדמנויותיו מעטות ומחיריו לא מפסיקים לעלות. שי אלרואי הוא ישראלי שאחראי בשנים האחרונות על הקמת פרוייקטים רבים בארצות הברית, בעיקר בטקסס ואלה הטיפים שלו להשקעה נבונה. הם מסתמכים על ניתוח המגמה העולמית, היכרות קרובה עם השוק האמריקאי ונסיון אישי רב ביזמות ועיסקאות נדל"ן בקנה מידה בינלאומי.

לדברי שי אלרואי, "אנחנו בתקופה בה במדינות רבות בארצות הברית נוצרו הזדמנויות קורצות להשקעת נדל"ן, שעתידה ברמת ודאות גדולה להניב תשואה נאה. כמובן שרצוי להכיר את השוק ולדעת היכן להשקיע, אבל בסך הכל מי שיכוון את השקעותיו לשוק הזה, יהנה כבר בעתיד הנראה לעין מעליית ערך אמיתית. אני לא מדבר על המקומות שתמיד היו יקרים, כמו קליפורניה, ניו-יורק או מיאמי, אם כי גם שם אפשר להצליח אם מחפשים היטב. הכיוון הוא לאתר הזדמנויות בערים שבהן מחירי הנדל"ן המתאוששים עדיין רחוקים מהשיא שלפני שנות המשבר. סקרים מראים שהשקעות בערים כמו בוסטון, יוסטון ואפילו שיקגו, שחוותה נפילה גדולה במשבר של 2008, מתחילות להחזיר את עצמן והצפי הוא לתשואות בגובה של עשרות אחוזים בטווח הקרוב. התחזית הזו נסמכת על כך שכל הנתונים מראים שהדולר ממשיך להתחזק ומשקיעים מכל העולם ימשיכו להזרים לארה"ב מזומנים לרכישת נדל"ן".

הנה הטיפים של שי אלרואי, שנצברו בעזרת ידע והיכרות עם השוק האמריקאי ונסיון שצבר במשך שנים:

- ההוכחה לכך שהשוק בעליה היא זרימת ההשקעות המתגברת מדי חודש. משקיעים שמרנים ומנוסים יודעים שעל מנת להימנע מסיכונים תמיד כדאי להצטרף לשוק כשהוא בעליה ולא בירידה.

- שלא כמו בישראל, בארצות הברית השקעת נדל"ן הגונה יכולה להסתכם גם בכמה מאות אלפי שקלים. דירה בשווי מאה אלף דולר היא נכס זמין במדינות רבות ביבשת, כולל במקומות ברחבי קליפורניה.

- בית שנרכש כהשקעה וישמש להשכרה צפוי להחזיר תשואה ממוצעת של כשמונה עד עשרה אחוזים בשנה. אין בישראל השקעת נדל"ן עם תשואה שאפילו מתקרבת למספרים הללו.

- בארצות הברית מקורות המימון זמינים וקלים יותר. אם המשקיע נמצא זכאי לקבלת אשראי, התנאים שיקבל יהיו מאוד נוחים.

- תשכחו ממסע היסורים הביורוקרטי שאתם מכירים מישראל. בארה"ב הרבה יותר קל להוציא אישורי בניה. לא מזמן רכשתי אדמה שעליה תריסר בתים שנועדו להריסה, כשברקע תכנית חלופית להקמה של כעשרים בתים על אותו שטח. מרגע הרכישה ועד לתחילת הבניה עברו כמה חודשים וכל האישורים ניתנו כחוק.

- ארצות הברית מקדמת בברכה משקיעים זרים שמזרימים אליה כספים ולא מערימה עליהם קשיים שלא לצורך.

- האלטרנטיבות להשקעה, בדרך כלל באירופה, לא נראות כרגע מזמינות. היבשת עוברת טלטלה כלכלית ופוליטית, שמצביעה על חוסר יציבות. מדינות כמו יוון, ספרד ופורטוגל מאיימות על יציבות היורו. זרם הפליטים מהמזרח התיכון לא מבשר על יציבות. חוסר יציבות מדינית, במיוחד במזרח אירופה, זה לא משהו שממגנט משקיעים. כל הנתונים האלה מוכיחים שוב את האטרקטיביות של שוק הנדל"ן בארצות הברית, במיוחד למי שמביטים לטווח רחוק.


RECENT POST
bottom of page