top of page

ההזדמנויות השוות בשוק הנדל"ן הגרמני

ההזדמנויות השוות בשוק הנדל"ן הגרמני

שוק הנדל"ן של אירופה מתרכז בימים אלה במדינות שמרניות וסולידיות כמו בלגיה, הולנד, אנגליה ובעיקר גרמניה. שי אלרואי, יזם ואיש נדל"ן ותיק, סוקר את האפשרויות ומזהיר מפני מוקשים

השקעות נדל”ן באירופה לא דומות לאלה שנעשות הארצות הברית ובשאר העולם המערבי”, אומר שי אלרואי, איש נדל”ן ויזם, הפעיל גם בארצות הברית וגם באירופה. “אירופה מורכבת יותר, היא בנויה מפסיפס של מדינות שונות, חברות ותרבויות מגוונות, והדבר מצריך מעקב מדוייק אחר ההתפתחויות באזורים שונים של יבשת והבנה של הנתונים. שוק הנדל”ן האירופי חווה מדי פעם עליות וירידות, ומזכיר את שיטת גלישת הגלים. מי שמזהה את הגל ואת המקום בו הוא מתהווה, יכול לרכב עליו להצלחה. מי שלא יזהה יישאר מאחור. שם המשחק כאן הוא זיהוי מהיר ומיד אחריו נקיטת פעולה”.

“מומחי הנדל”ן העולמיים עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות בשוק האירופי ויודעים לנתח את הנתונים ולכלכל היטב את צעדיהם. אלא שמרבית המשקיעים בשוק הם משקיעים זוטרים, שאינם מומחים בתחומי הנדל”ן והם נדרשים לדעת לעקוב אחר הנתונים שמתפרסמים ולזהות על פיהם את המגמות בשוק. בימים אלה, למשל, עולה מדיווחים העולמיים של גופי כלכלה נחשבים ורציניים, כי השקעה הבטוחה והנכונה ביותר היא כרגע בשוק הנדל”ן הגרמני. הסיבה – בשלב זה השוק הגרמני הוא בעל הסיכון המזערי ביותר להשקעה”.

“די בנתון הזה”, אומר אלרואי, כדי להפוך את השקעות הנדל”ן בגרמניה למגנט עולמי למשקיעים מכל רחבי הגלובוס, שמזרימים לגרמניה כסף חי וממהרים להשתתף במסיבה הנדל”נית המתרחשת במדינה. מבדיקה של נתונים במדינות נוספות באירופה עולה כי יש עוד כמה מדינות מעבר לגרמניה, בהן ההשקעה נחשבת לשמרנית ולסולידית, כמו אוסטריה, אנגליה והולנד. אלא שמכל המדינות הללו, גרמניה היא בצמרת ההעדפות של המשקיעים, בזכות הכלכלה החזקה שלה, שכבר הוכיחה שהיא צולחת בשלום את המשברים העולמיים, ובזכות אמצעי המימון שמצויים במערב אירופה והם זמינים למשקיעים”.

יחד עם זאת, שי אלרואי מייעץ למשקיעים שלא מכירים את השוק, לנקוט משנה זהירות לפני שהם שולפים את הכסף. “אני מציע שלא להתפתות לכל מיני עיסקאות ופרסומים המבטיחים תשואה חלומית של עשרות אחוזים בעיסקאות נדל”ן”, אומר אלרואי, “כדי שהרווחים לא יישארו גם הם רק בחלומות. הבטחות כאלה מרמזות שמשהו כאן לא עולה בקנה אחד עם ההגיון הכלכלי. אין היום משקיעים רציניים בעולם שממהרים להיכנס לעיסקאות שמבטיחות תשואות דו-ספרתיות. הכלכלה העולמית ושוק הנדל”ן עברו שינוי שחילחל לתודעה של כולם וגם המשקיע הקטן צריך ללמוד להיזהר מהצעות לא ריאליות שכאלה. בנוסף, אנחנו כבר בעיצומה של המאה ה-21. המידע כולו מצוי ברשת והוא נגיש לכל אחד, גם למי שאינו ממש מבין. אין פשוט יותר מלהיכנס לאתר אינטרנט של כל משרד תיווך ברחבי העולם, לבדוק את רמת המחירים, לדעת כמה משלמים על שכירות באזור בו מוצעת לכם עיסקה, לברר מה מחירי הדירות בשכונה, עד כמה היא מאוכלסת ומה רמת הביקוש בסביבה. בשביל זה לא צריך להיות בעל תואר בכלכלה. כל הנתונים הללו יעזרו לכם לדעת אם העיסקה שמוצעת לכם היא כדאית. וזיכרו – חלפו הימים של 30 אחוזי תשואה ויותר על נכס. היו זהירים”.


RECENT POST
bottom of page